29 sierpnia 2015

Całe "Perfetto" przetłumaczone!


Prezent na miesiąc przed koncertem. Nasz redakcyjny kolega Patryk Czajka przetłumaczył cały najnowszy album Erosa Ramazzotti. Korzystajcie!

PERFETTO

01 Alla fine del mondo – Na koniec świata
02 Il tempo non sente ragione – Czas nie słucha racji
03 Perfetto – Doskonały
04 Sbandando – Ślizgając się
05 Sogno n.3 – Sen numer 3
06 Rosa Nata ieri – Róża urodzona wczoraj
07 Vivi e vai – Żyj i idź
08 Un’altra estate – Kolejne lato
09 L’amore e’ un modo di vivere – Miłość jest sposobem na życie
10 Il viaggio – Podróż
11 Tu gelosia – Zazdrość
12 Sei un pensiero specjale – Jesteś myślą wyjątkową
13 Buon Natale (jeśli chcesz) – Wesołych Świąt (jeśli chcesz)
14 Tra vent’anni – Za dwadzieścia lat






1.NA KONIEC ŚWIATA

Noszę w sercu moją wolność
za wszelką cenę będę bronił jej
od wszystkiego, jak niczego
od zawsze, na zawsze
tak patrzę na życie.
Kochanie wiesz, że przybędę
i że odejdę stąd
a jeśli się zgubię, zrobię to dla Ciebie.
Żadnego miasta na horyzoncie
tylko obłoki pyłu
i chociaż będę widział tylko pustynię
przyjdę do Ciebie.
A jeśli spadnie deszcz
będę słuchał tego, co mówi
człowiek ciągle idzie do przodu.
Bez żadnego przyzwyczajenia
bez żadnej litości
toczę się jak kamień
nikt mnie nie powstrzyma.
Bez obaw żyjąc
bez cienia w duszy.
Od nocy z wilkami i mordercami
Twoja miłość uratuje mnie.
Na koniec świata zabierze mnie
świata straconego już.
Goodbye.
Być może będzie tylko szaleństwo
w pokonywaniu snu, ale
to jest jedyna broń, którą mam
aby strzelać do chmur.
I nawet jeśli nie byłoby Ameryki
jutro znajdę miejsce
czas do odejścia mija.
Bez żadnego przyzwyczajenia
bez żadnej litości
toczę się jak kamień
nikt mnie nie powstrzyma.
Bez obaw żyjąc
bez cienia w duszy.
Od nocy z wilkami i mordercami
Twoja miłość uratuje mnie.
Od hałasu głębi uratuje mnie
na koniec świata zabierze.
Nawet Bóg chce tego
tak wiesz, że tak jest
że miłość porusza
niebo i gwiazdy, które widzę stąd.
I nie mam już żadnych przyzwyczajeń
i nie mam już żadnej litości
toczę się jak kamień
nikt mnie nie powstrzyma.
I nie mam już obaw żyjąc
broniłem także duszę.
Od nocy z wilkami i mordercami
Twoja miłość uratuje mnie.
Na koniec świata zabierze mnie
świata odległego już.
Goodbye…
Goodbye…

2.CZAS NIE SŁUCHA RACJI

Jest czas na pracę
na odpoczynek
czas do tracenia
i taki, którego mi brakuje.
I jest lepsze miejsce
jeśli umieć je odnaleźć
jednak nie jest łatwo
zrozumieć gdzie się znajduje.
Widzisz drogi przyjacielu
zboże latem jest złote
winogrona dojrzewają
i we wrześniu będzie winobranie.
Miłość jest na każdą porę roku
ważne jest aby przeżyć ją
ponieważ czas nie słucha racji
i przemijając skradnie ją.
Jest pociąg dla każdej stacji
który zatrzymuje się na chwilę
i który później ponownie odjeżdża.
Jest czas który przeminął
który można zapamiętać
i dzień który zmieni
życie również dla Ciebie.
Widzisz drogi przyjacielu
pośpiesz się bo owoc jest wyjątkowy
zbierz go teraz lub nigdy…
jeśli go zbierzesz ugasisz pragnienie.
Miłość jest na każdą porę roku
ważne jest aby przeżyć ją
ponieważ czas nie słucha racji
i przemijając skradnie ją.
Jest cierpienie na każdą okazje
ale Tobie wystarczy chwila
aby dotknąć szczęścia
jeśli będziesz chciał.
I wracają emocje
zagubione w burzowym dniu
kiedy zostawiłeś złudzenia
i wyrzuciłeś je
część Ciebie teraz powróci…
drogi przyjacielu powróci.
Miłość jest na każdą porę roku
ważne jest aby przeżyć ją
ponieważ czas nie słucha racji
i przemijając skradnie ją.
Jest pociąg dla każdej stacji
którym możesz jechać natychmiast
ponieważ czas daje Ci okazje
która daleko Cię zabierze…
która daleko Cię zabierze.
Miłość jest na każdą porę roku
ważne jest aby przeżyć ją
ponieważ czas nie słucha racji
i przemijając skradnie ją…


3.DOSKONAŁY

Chodź ze mną
jest słońce
możemy odkryć trochę
miasto.
Tylko my
obcokrajowcy
wolne serca
wewnątrz alejek
aby fotografować
kościoły i muzea.
Ludzi nie ma
zostaliśmy ja i Ty
to jest magiczne lato.
Jak turyści, a następnie
prawie przez przypadek bohaterowie
życie już nie sprawia bólu.
Jest przepięknie.
Jaka jest tu piękna atmosfera
doskonały letni dzień z Tobą
jest przyjemny wiatr, który
w doskonałym dniu uśmiecha się jak Ty.
Doskonałe niebo, które
w doskonałym dniu uśmiecha się jak Ty.
Są małe rzeczy
które zachwycają nas
oh kochanie… które zachwycają nas.
Jesteśmy tu
wierzysz
sami w kinie
w niedzielę
jest tak zachwycająco.
Siedząc w barze
czujemy się dobrze jak nigdy
jest nam trochę wstyd.
Nie wiem jaki jest dzień
zbyt dużo cukru w herbacie
i zapominam o sobie.
Jest przepięknie.
Jaka jest tu piękna atmosfera
doskonały letni dzień z Tobą
jest przyjemny wiatr, który
w doskonałym dniu uśmiecha się jak Ty.
Doskonałe niebo, które
w doskonałym dniu uśmiecha się jak Ty.
Są małe rzeczy
które definiują nas
oh ye la la la la la la la la
Jaka jest tu piękna atmosfera
w doskonałym dniu, który jest doskonały jak Ty.
Jest przyjemny wiatr, który
w doskonałym czasie jest doskonały jak Ty
jest doskonały jak Ty…

4.ŚLIZGAJĄC SIĘ

W poszukiwaniu miłości, czegoś co
może dać mi trochę więcej.
Chcesz być ze mną, jest późno, już trzecia
jednak mi wydaje się, że nie.
Przechadzając się uliczkami wciąż w poszukiwaniu przygody
niektórych brudnych, innych natomiast na szczęście czystych.
Szukając trochę światła jak motyl, który
potem roztrzaskuje się o mur, dokładnie tak jak ja.
Trochę tu, trochę tam ślizgając się
oglądając wiatr kiedy nadchodzi i obserwując dokąd odchodzi.
Jeden dzień tu, jeden dzień tam spędzam moje życie.
Życie chłopaka, który stara się jedynie zrozumieć.
Życie chłopaka zmęczonego popełnianiem błędów.
Kilka godzin smutku i wiele szczęścia
w poszukiwaniu w powietrzu zapachu, który już nie odchodzi.
Chciałbym wiedzieć co robisz wieczorem.
Zima już się skończyła
nadeszła wiosna.
Trochę tu, trochę tam popełniając błędy
wydajesz mi się trochę inną dziewczyną.
Nareszcie jesteśmy bogaci
świat należy do nas.
Zostań zawsze obok mnie
bo wybrałem Cię, kochanie moje
bo ja wybrałem Cię, kochanie moje.
Bo ja również jestem prawdziwym człowiekiem
to życie ma smak i zapach miłości.
To co czujemy, czego nigdy nie spróbowaliśmy
prawdziwa miłość, to wielkie dobro
próbuję, a Ty mi dajesz
nie martw się, nigdy nie rozstaniemy się.
Trochę tu, trochę tam ślizgając się
oglądając wiatr kiedy nadchodzi i obserwując dokąd odchodzi.
Jeden dzień tu, jeden dzień tam spędzam moje życie.
Życie chłopaka, który stara się jedynie zrozumieć.
Życie chłopaka zmęczonego popełnianiem błędów…


5.SEN NUMER 3

Przewracam się, upadam
z najwyższego wieżowca na świecie
jak skończę?
Potem odnajduję się na górze
nawet bez śladu zadrapania
leżąc na chmurze.
Wtedy nagle lecę
z wiatrem bez kierunku
gdzie trafię stąd?
Czym jest sen?
jest innym życiem
naprawdę nigdy się nie umiera
nigdy nie nudzi się.
Sen tak czy inaczej jest życiem
Twój umysł nigdy się nie zatrzymuje
niesie Cię gdzie chcesz
gdziekolwiek chcesz
nie budź mnie, zostań tutaj
żeby śnić razem ze mną.
Staje się wyspą
to miasto smoły i cementu
jak wspaniale jest być tu.
Zielone bez końca
już tego nie czuję
morskiego powietrza, przemieszczam się w czasie
jak to jest możliwe?
Wtedy nagle w moim domu
na kanapie bez powodu
ale jak się tutaj znalazłem?
Czym jest sen?
jest innym życiem
naprawdę nigdy się nie umiera
nigdy nie nudzi się.
Sen tak czy inaczej jest życiem
Twój umysł nigdy się nie zatrzymuje
niesie Cię gdzie chcesz
gdziekolwiek chcesz
nie budź mnie, zostań tutaj
żeby śnić jeszcze razem ze mną.
W śnie tak czy inaczej jest życie
Twój umysł nigdy się nie zatrzymuje
niesie Cię gdzie chcesz
gdziekolwiek chcesz
nie budź mnie, zostań tutaj
żeby śnić razem ze mną
jest czas
żeby śnić razem z Tobą…


6.RÓŻA URODZONA WCZORAJ

Ty
później będziesz chodziła
powiesz mi kim jesteś
nawet jeśli życie tu
nie jest już takie
jakie chciałbym żeby było.
Jednak Ty
silna urośniesz
może zakochasz się
nawet jeśli miłość tu
nie wiem już czym jest
i nie jest już tym samym.
Wiem
co jest tam na zewnątrz
Róża urodzona wczoraj
jeśli będę śledził Cię, o tak
znajdę
morza nadal czyste
gdzie płyną rzeki
które powrócą na niebiesko
jak deszcz, który gasi pragnienie naszych serc.
Jednak Ty
potem będziesz kobietą
ile życia za sobą będziesz miała
wtedy będziesz chronić mnie
będę słabszy
ale będę tym samym.
Wiem
co jest tam na zewnątrz
Róża urodzona wczoraj
jeśli będę śledził Cię, o tak
znajdę
morza nadal czyste
gdzie płyną rzeki
które powrócą na niebiesko
jak deszcz, który gasi pragnienie naszych serc.
W Twojej przyszłości będzie dusza i będzie lepsza
[Róża urodzona wczoraj]
i będziesz miała nowe nadzieje, marzenie i znowu miłość… miłość… yee
Wiem
co jest tam na zewnątrz
Róża urodzona wczoraj
jeśli będę śledził Cię, o tak
znajdę
morza nadal czyste
gdzie płyną rzeki
które powrócą tutaj na ziemię
jak deszcz, który gasi pragnienia naszych serc.
Wiem
Róża urodzona wczoraj, ja to wiem…

7.ŻYJ I IDŹ

To co mówił mój ojciec noszę tutaj
wypisane na skórze jak prawda:
Idź jeśli musisz i jeśli już nie możesz
idź jakkolwiek będzie, bo drogą jesteś Ty.
Krok po kroku nie odwracając się za siebie
w tej samej rzece nigdy dwa razy nie będziesz żył.
Mówił żebrak: nie proszę o litość
ale dam Ci radę na szczęście
ślepcem jest ten kto stoi podczas gdy wszystko wokół idzie do przodu
życie mija, wszystko zmienia się i każe nam:
Biegać, krzyczeć, podążać, wyobrażać sobie rzeczy
budować, sterować, rozkwitać i uprawiać róże
spacerować, tonąć, cierpieć, rozkochiwać panny młode
wszystko mija, wszystko jest jak muzyka
jest jak czas
nie zatrzyma się nigdy
żyj życiem, żyj i idź.
Synu przyszłości, który wkrótce przybędzie
powiedz mi co widzisz, powiedz mi co będzie.
Synu jutra czekam na Ciebie bo
przyniesiesz nowo narodzony świat dla mnie
i dzień po dniu aż do zmiany
nie będę rozumiał czym jest życie.
Biegać, krzyczeć, podążać, wyobrażać sobie rzeczy
budować, sterować, rozkwitać i uprawiać róże
spacerować, tonąć, cierpieć, rozkochiwać panny młode
wszystko mija, wszystko jest jak muzyka
jest jak czas
żyj życiem, żyj i idź… żyj i idź.
Biegać, krzyczeć, podążać, dawać nazwy rzeczom
budować, sterować, rozkwitać i uprawiać róże
spacerować, wzbudzać emocje, na zawsze rozkochiwać panny młode
wszystko mija, wszystko jest jak muzyka
jest jak czas
nie zatrzyma się nigdy
żyj życiem, żyj i idź
żyj i idź
żyj i idź…

8.KOLEJNE LATO

Otwieram okno, jest prawie dziewiąta
na zewnątrz świeci słońce i koloruje mój nastrój
idealny poniedziałek aby iść nad morze
wtedy gdy jest gorąco w mieście.
Ty jeszcze śpisz, nie słyszysz że podszedłem
całuję w szyję, aby Cię obudzić
oczy zielono szmaragdowe wywierają na mnie atak
uwalniając zmysłowość.
Odpowiedni czas na kawę
mój motor, ja i Ty
rozmawiamy śmiejąc się
zawieszeni nad światem
teraz trzymaj mnie mocno bo żyjemy.
To będzie kolejne lato, które będzie o nas opowiadać
zagubieni w torze doskonałej miłości
nic więcej nas nie powstrzyma
a nuty tej piosenki
są po to, aby powiedzieć Ci, że jesteś emocją
nieodpartą, nieodpartą.
Niemalże nagle
autostrada prowadzi nas
wzdłuż bezludnej plaży raju
to wielkie morze, niemal nierealne
wymyśliłem specjalnie dla nas.
Jesteś chłodna, nie chcesz się nigdy zanurzyć
wezmę Cię w ramiona, a potem pozwolę Ci upaść
aby pocałować Cię w usta w chłodnej wodzie
teraz kochajmy się tu.
Zaskocz mnie słowem tak
Ty wiesz jak doprowadzić mnie do szaleństwa
między falami morza.
To będzie kolejne lato, które będzie o nas opowiadać
zagubieni w torze doskonałej miłości
nic więcej nas nie powstrzyma.
To będzie kolejne lato, które będzie miało smak nas
a nuty tej piosenki
są po to, aby powiedzieć Ci, że jesteś emocją
nieodpartą, nieodpartą.
I ze słodkim uśmiechem w oczach
mówisz mi, że spodziewamy się dziecka.
To będzie kolejne lato, które będzie o nas opowiadać
śledząc tory doskonałej miłości
nic więcej nas nie powstrzyma
a nuty tej piosenki
są po to, aby powiedzieć Ci, że jesteś emocją
nieodpartą, nieodpartą.
To będzie kolejne lato, które będzie miało smak nas
zagubieni w torze doskonałej miłości
nic więcej nas nie powstrzyma.
To będzie kolejne lato, które będzie o nas opowiadać
a nuty tej piosenki
są po to, aby powiedzieć Ci, że jesteś emocją
nieodpartą…
9.MIŁOŚĆ JEST SPOSOBEM NA ŻYCIE

Czym jest miłość
zapytaj mnie o to teraz
poszukam odpowiedzi na wietrze.
Jest to stan
mało racjonalny
który zaburza normalne życie.
Może dać Ci wiele
ale również zranić
może pomylić radość i ból.
Ale na pewno
daje Tobie motywację
i każdego dnia czyni Cię żywszym.
Mówimy o niej często
w różnych formach
w listach, książkach i piosenkach.
Czekamy na nią na rogach
zagubieni w zaułkach
w niepowtarzalnie wielkich emocjach.
Ale miłość jest sposobem na życie
musisz przezwyciężać siebie i zaskakiwać
być romantycznym
czasami magicznym
bez uważania za oczywiste tego co miałeś.
Potem z niesamowitym rozmachem
musisz robić tak, aby to rozwijać
i patrzeć w przyszłość, ale
pozostając normalnym
żeby starać się wyrażać najlepsze co możesz.
Gdzie idzie miłość
my tego nie wiemy
jeśli spotyka nas, bierze nas za rękę.
W kierunku nowych miejsc
bez granic
gdzie rodzą się nasze myśli.
Pisze własne zasady
może sprawić, że odrodzisz się
i popchnie Cię w przyszłość.
Jeśli nie wiesz jak ją chwycić
zostaje samotność
i smak pocałunku nie jest dany.
Wiesz, miłość jest sposobem na życie
nie możesz przekształcić jej w granicę
być bardziej ironicznym
czasami magicznym
bez uważania za oczywiste tego co miałeś.
Potem z niesamowitym rozmachem
musisz robić tak, aby to rozwijać
i patrzeć w przyszłość, ale
pozostając normalnym
żeby spróbować wyrazić tylko najlepsze co możesz.
Czym jest miłość potem
zapytaj mnie o to teraz, a
poszukam dla Ciebie odpowiedzi na wietrze.
Wiesz, miłość jest sposobem na życie
musisz przezwyciężać siebie i zaskakiwać
wybierać z sercem, wyrażać najlepsze co możesz
jedynie to co najlepsze w nas…


10.PODRÓŻ

Najdłuższa podróż, której nigdy nie przebędę
trwa w czasie dreszczu.
Najpiękniejsze miejsce, którego nigdy nie zobaczę
nie jest wcale tak daleko
znajduje się w radosnej chwili
w moich przebytych dniach
w najdrobniejszych szczegółach
to podróż, którą pewnego dnia przebędę.
Najprawdziwsza podróż, której nigdy nie przebędę
śledzi drogę duszy
nie zgubi się w ciemności, nigdy nie wierzy
w fałszywe obietnice i bajki.
Podróż, która ściga się z chmurami
idzie uparcie w moim śnie
oprócz zdań które powiem Ci
w podróży, którą pewnego dnia przebędę.
Twoja miłość, która przyjdzie we wrześniu
chodź i zostań na zawsze.
Chodź ze mną, zabiorę Cię
tam gdzie wszystko zatrzymało się
gdzie miłość do Ciebie, to miłość
to podróżowanie bez przeszkód.
Chodź ze mną, zabiorę Cię
gdzie nikt Cię nie zabierze
gdzie miłość do Ciebie, to miłość
to podróżowanie, ale bez końca
to podróżowanie naprawdę bez końca.
Najpiękniejsza podróż, której nigdy nie przebędę
jest słodkim oczekiwaniem
na miłość, która przychodzi i nigdy nie pyta
żeby wiedzieć co jest poza niebem.
Podróż, która podważa reguły
idzie daleko w moim śnie
oprócz rzeczy których nie wiem
jest podróż, którą pewnego dnia przebędę.
Twoja miłość, która przychodzi we wrześniu
chodź kochanie i zostań na zawsze.
Chodź ze mną, zabiorę Cię
tam gdzie wszystko zatrzymało się
gdzie miłość do Ciebie, to miłość
to podróżowanie bez przeszkód.
Chodź ze mną, zabiorę Cię
gdzie nikt Cię nie zabierze
gdzie miłość do Ciebie, to miłość
to podróżowanie, ale bez końca, to wiem…
Gdzie miłość do Ciebie, to miłość
to podróżowanie bez końca
to podróżowanie bez końca
to podróżowanie naprawdę bez końca…




11.ZAZDROŚĆ

Zazdrością, którą sprawiasz, że krwawię w mojej duszy
masz diabelskie zadanie.
Przeniesiesz mnie do szaleństwa
jeśli ja jeszcze będę śledził cię
w twojej ciężkiej drodze.
Zadrapania, śladu, siniaka
dzisiejszej nocy na jej ciele będę szukał.
Zazdrością zmiatasz wszelkie myśli o spokoju
a potem wciąż się śmiejesz
jesteś jak podmuch, który przychodzi
i niesie niepokój
nie pozwalasz mi żyć.
Zadrapania, śladu, siniaka
dzisiejszej nocy na jej ciele szukam.
Czym jest ta zazdrość?
absurdalnym szaleństwem
co popycha mnie w wir.
Myli mnie w każdym znaczeniu i nie daje mi
żadnej wolności
żeby zrozumieć w co wierzyć.
W sercu czuję dreszcz
w tej mgle zjeżdżam
szukając za wszelką cenę prawdy.
Kocham się z nią
powracasz na chwilę
z fantazjami, które wzmacniam.
Jak myśl perwersyjna
zarzucasz bieliznę
i szybko robisz sobie miejsce.
Jesteś sprytniejsza od diabła
wsuwasz się do mojego łóżka i myślę…
Czym jest ta zazdrość?
absurdalnym szaleństwem
która sprawia, że staje się nieznośny.
Myli mnie w każdym znaczeniu i nie daje mi
żadnej wolności
żeby zrozumieć w co wierzyć.
Zadrapania, śladu, siniaka
dzisiejszej nocy na jej ciele będę szukał
i może znajdę…
Ale potem jestem zdziwiony
szukając za wszelką cenę prawdy…
jedynie prawdy
a nie kolejnej pomyłki.
Czym jest ta zazdrość?
to absurdalna fantazja
co może zniszczyć miłość.
Ona patrzy na mnie i po chwili czuję już
że jej szczerość
przywraca wszystko przejrzyste.
W sercu czuję dreszcz
o zazdrości zapominam
dla niej, która jest tak czysta
dla niej, która jest moją jedyną prawdą
moją jedyną prawdą
i mnie nie zdradzi…

12.JESTEŚ MYŚLĄ WYJĄTKOWĄ

Daj się ponieść pomysłowi
którego nic ani nikt nam nie odbierze.
To niesamowita miłość
która goni gwiazdy i odradza słońce.
Spotkanie spojrzeń
głęboki oddech
następnie dać się ponieść przez wiatr.
To nie jest jedynie poezja
ale i Twoje życie, które otacza moje.
Naturalna chemia
która czyni doskonały, nawet normalny dzień.
A ja jako mężczyzna
ochronię Cię
dając Ci najlepsze co mam.
Otwieram skrzydła do nowego istnienia
które chcę spędzić z Tobą.
Podczas gdy zdaję sobie sprawę, że nic nie ma już sensu
jeśli teraz nie ma Twojego uścisku.
Jesteś myślą wyjątkową
emocją i kolorem
jesteś nocą orientalną
moją wyspą na morzu.
Daj się kołysać pomysłowi
który był przeznaczeniem
znalezieniem drogi.
Z dwóch różnych dróg
które oglądając z góry, okazały się naszymi.
Spotkanie spojrzeń
głęboki oddech
następnie zanurzyć się ponownie w świecie.
Otwieram skrzydła do nowego istnienia
które chcę spędzić z Tobą.
Podczas gdy zdaję sobie sprawę, że nic nie ma już sensu
jeśli teraz nie ma Twojego uścisku.
Za Twoimi oczami
jest wielka dusza
która wibruje czystą energią
i popycha zostawiając mnie w środku ciepła
które teraz już nie odejdzie.
Jesteś myślą wyjątkową
emocją i kolorem
jesteś nocą orientalną
moją wyspą na morzu.
Daj się ponieść pomysłowi
którego nic ani nikt nam nie odbierze.
To niesamowita miłość
która goni gwiazdy i odradza słońce
odradza słońce…


13.WESOŁYCH ŚWIĄT (jeśli chcesz)

Noc widziana stąd
wydaje się przepiękna.
Gwiazdy rozświetlają błękit
ileż światła dają.
Echa Alleluja
nie cichną nigdy.
Dzisiaj jest dzień wyjątkowy, to Boże Narodzenie i zawsze tak jest.
Powiedz mi dlaczego
jest Boże Narodzenie, ale nie ma pokoju.
„Wesołych Świąt” – jaki mają sens te życzenia?
To nie jest formalne powitanie.
Jak kochać, ileż marzeń snują ludzie
które pewnego dnia odchodzą.
”Wesołych Świąt” jeśli chcesz, tych prawdziwych, które są wewnątrz nas
wewnątrz nas.
Śnieg, który pada tutaj
wydaje mi się bielusieńki
ale w ciszy, którą daje
trwa wojna.
W każdym zakątku ziemi po części
którego nikt nigdy nie uratuje
również w tym wyjątkowym dniu dzieje się źle i nie ma rozejmu.
Powiedz mi dlaczego
jest Boże Narodzenie, ale nie ma pokoju.
”Wesołych Świąt” – jaki mają sens te życzenia?
To nie jest formalne stwierdzenie
to znacząca myśl, bo
jest Boże Narodzenie, jeśli chcesz
może pochodzić tylko od nas
wewnątrz nas.
Będziesz kometą
najczystszą gwiazdą
jeśli wysoko w niebie, pewnego pięknego dnia zobaczysz pokój.
Powiedz mi dlaczego
jest Boże Narodzenia, ale nie ma pokoju.
”Wesołych Świąt” – jaki sens mają te życzenia?
Powiedzieć dwa słowa
to takie normalne.
Urośnie ogromne drzewo
kiedy skończy się to szaleństwo
Boże Narodzenie znów przyjdzie i na zawsze odmieni nas
odmieni nas… odmieni nas…


14.ZA DWADZIEŚCIA LAT

Z Tobą uwierzyłem w słowo “zawsze”
z Tobą uświadomiłem sobie, że można je powiedzieć
z Tobą nauczyłem się śmiać
i żyć po prostu, bez zrozumienia.
Jeśli zamknę teraz oczy
zobaczę jaka będziesz
bo czas jest tylko chwilą
zobaczysz…
Widzę Cię za dwadzieścia lat
nie zauważasz mnie
przechodzisz przede mną.
Widzę Cię za dwadzieścia lat
słuchasz nowej muzyki
która porusza,  która zabiera świat.
Widzę Cię za dwadzieścia lat
nadejdzie letnia noc
cenna i doskonała
będziesz miała dwadzieścia lat
będziesz miała dwadzieścia lat…
Z Tobą poczułem, że żyję
i że kochanie się naprawdę
jest łatwe.
Jeśli zamknę teraz oczy
zobaczę jaka będziesz
bo życie jest tylko chwilą
zobaczysz…
Widzę Cię za dwadzieścia lat
nie zauważasz mnie
przechodzisz przede mną.
Widzę Cię za dwadzieścia lat
słuchasz muzyki głośno
która tańczy, która ratuje przed światem.
Widzę Cię za dwadzieścia lat
nadejdzie letnia noc
cenna i doskonała
będziesz miała dwadzieścia lat
będziesz miała dwadzieścia lat
będziesz miała dwadzieścia lat…

Tłumaczenia - autor - Patryk Czajka